"Omm se nasce, Brigante se more"

Ven, 05/07/2013 - 16:35

‘Omm se nasce, Brigante se more.
Ndavi  na simpatica storia chi ndi riguarda, “S’impàtica sutta i pedi!” dirrìa cocchiùnu! Ebbene, ndi mpaticaru a nui! Chilli chi viditi, cari compatrioti, ennu testi tagghiàti i paesani nostri, genti i cca nui, genti da Sicilia, da Calabria, da Basilicata, da Campania. Nci tagghiaru a testa pemmu ma espònunu nta nu museu, u “Lombroso” i Torinu, (e i avundi, sinnò?). Pecchì eranu famosi, dirrìti vui. Tipo museo delle cere? E vi pari ca si eranu famosi comu a Freddie Mercury esponìanu sulu a testa? (A parti u fattu ca i cira non eranu, ma eranu testi veri, i carni e ossa, o chigliu chi restava). Chista fu na teoria scientifica tutta made in Italy. Teorie… e sì, pecchì poi restaru sulu paroli, in effetti, ma i doluri e l’umiliazioni ndi portamu ancora mo i ncogliu, pecchì ndi riguardanu a tutti nui, tutti nui i ccà. E mo va cuntu.
Cesare Lombroso fu nu medicu d’origini ebraica, e u consìderanu “patri da criminologia moderna”, ndaju u citu Wikipedia: “Le sue opere si basano sul concetto del criminale per nascita: l’origine del comportamento criminale è insita nelle caratteristiche anatomiche del criminale, persona fisicamente differente dall’uomo normale in quanto dotata di anomalie ed atavismi, che ne determinano il comportamento criminale”. Iamu ò dettagliu: “I caratteri che manifestano l’atavismo e la degenerazione sarebbero esplicitati fisicamente dalla presenza di caratteristiche quali le grandi mandibole, i canini forti, gli incisivi mediani molto sviluppati a discapito dei laterali, i denti soprannumerari o in doppia fila (come nei serpenti), gli zigomi sporgenti, le prominenti arcate sopracciliari, l’apertura degli arti superiori di lunghezza superiore alla statura dell’individuo, i piedi prensili, la borsa guanciale, il naso schiacciato, il prognatismo, le ossa del cranio in ed altre anomalie fisiche e scheletriche nonché caratteri funzionali diversi da quelli dell’uomo evoluto; ad esempio una minore sensibilità al dolore, una più rapida guaribilità, maggiore accuratezza visiva e dicromatopsia ed anche tatuaggi ed accentuata pigrizia.” Praticamenti ieu sugnu criminali i nascita, secundi igliu (a parti i denti comu i serpenti, u nasu schiacciatu, u prognatismu, e l’accentuata pigrizia). Allura secundu a teoria mia, vistu ca u medicu e “scienziatu” nascìu a Verona, studiau a Pavia e moriu a Torino… è insitu nta l’esseri soi u m’è razzista versu i genti i ccà, e dassamu futtari ca era ebreu ed eramu nto primu periudu du fascismu… e dassamu futtari tuttu, ma comu fu mai possibili ca i teorì soi diventaru a basi da criminologia moderna?
Compatrioti, I testi chi viditi ccà fotografati in “bella mostra” ennu cranei ì cosiddetti “briganti”: i piemontesi i mmazzàvanu (quando s’affidìanu), nci staccavanu a testa e ncià levàvanu ò Signor Dottor Scienziatu Cesare Lombroso ca i esaminava e nci facìa cridìri a tutti ca i genti du sud ennu malviventi pè nascita, e quindi ennu na razza chi discendi di ladri, dì lordazzi, i l’assassini. Ma i cu stamu parrandu? E’ tempi i mò, i cosiddetti briganti sarrìanu i partigiani, ma è veru puru ca a storia a scrivi cu  vinci! E a vinciru i piemontesi, e tutti fumma improvvisamenti furfanti e briganti, pecchì… pecchì tentamma u difendimu a terra nostra i l’occupazioni piemontesi?? Allura ieu su brigantessa (e accussì mi chiamu) pecchì difendu a terra mia i cui nci voli mali. Lombroso fici n’esperimentu pemmu crea a “fisionomia du briganti tipu”: fotografàu a tutti i testi dì compaesani nostri, a una a una, e poi sovrapponìu tutti i fotografì pemmu crea u voltu schifusu dù furfanti meridionali. Non potti consegnari u studiu, sapiti pecchì? Pecchì cchiù fotu mentìa una supa all’atta e cchiù bella nescìa a facci du briganti! Poverettu u dottor Lombroso, non s’affidìu u porta a termini a teoria sua, però u museo resta apertu a Torinu, e tutti quanti ponnu jiri cu ribrezzu u m’osservanu i testi di compaesani nostri. A fini da storia fu ca quando Lombrosu morìu, dassau nte mani da scienza puru u scheletru soi (grazie dottore, quali onuri!) che è mentùtu in bella vista nta na stanza du museu. Sapiti quali fu a scoperta cchiù grossa? Ca a “fossetta occipitali” ca igliu sostenìa esseri a parti cchiù evidenti i nu briganti pecchì era assai pronunciata, beh… igliu a ndavia ancora cchiù pronunciata i nu briganti! R.I.P. Lombroso, vai spièganci i l’angeli (o dì diavoli) cu eranu daveru i briganti.

Autore: 
Serena Iannopollo
Rubrica: 

Notizie correlate